جستجو
Generic filters
لامپ لاسوگاسی چیست؟

لامپ لاسوگاسی چیست؟

 

 

 

در دهه 1990 و اوایل دهه 2000، مرکز کنوانسیون لاسوگاس (LVCC) چندین حادثه ایمنی آتش‌سوزی را تجربه کرد که ناشی از استفاده از چراغ‌های هالوژنی نصب شده در پایه و مسیر متصل به غرفه‌های نمایشگاه بود. در نتیجه، در سال 2003 کنوانسیون و انجمن بازدیدکنندگان لاسوگاس (صاحب LVCC) محدودیت هایی را برای استفاده از روشنایی هالوژن اعمال کرد (نسخه ای از سیاست LVCC در مورد روشنایی هالوژن را از اینجا دانلود کنید). از آن زمان، تقریباً تمام مراکز همایش هتل و کازینو در دره لاسوگاس همین محدودیت ها را اتخاذ کرده اند. در زیر خلاصه ای از مقررات آورده شده است.

لامپ های هالوژن برای تایید باید یک محافظ شیشه ای اضافی برای جلوگیری از جابجایی مستقیم داشته باشند.

لامپ LED برای طول عمر بیشتر، خنک شدن با لامپ لمسی و کاهش مصرف برق.

برخلاف مدل‌های ارزان‌تر، این لامپ برای ایمنی و جذابیت بصری کاملاً محصور شده است.

دوشاخه را می توان برای قرار دادن پریزها در هر جهت چرخاند.

جلوی شیشه ای برای نمایش بصری واضح

واحد به طور کامل U/L تایید شده است.

همه ما لامپ های رشته ای استاندارد را می شناسیم. آنها برای خرید و تولید یک نور آشنا و گرم که ما همه آنها را با آن مقایسه می کنیم، ارزان هستند. اما فناوری منسوخ شده لامپ های رشته ای استاندارد دارای اشکالات بسیاری است که بزرگترین آنها طول عمر است که به معنای تعویض مکرر است. لامپ‌های رشته‌ای نیز بیشترین مقدار گرما را تولید می‌کنند، که از نظر تعداد و در آب و هوای گرم لاس‌وگاس/هندرسون NV می‌تواند هزینه‌های بالاتری برای خنک‌کردن خانه داشته باشد (بیشتر از آنچه اکثر انتظار دارند). تنها مزیت واقعی لامپ لاسوگاسی رشته ای در دسترس بودن آنها در طرح های تزئینی لامپ و سازگاری با دیمرهای سبک قدیمی تر است.

 

فناوری جدید لامپ با هدف بهبود استانداردهای قدیمی توسعه یافته است. قابل توجه ترین دیود ساطع نور (LED) و لامپ فلورسنت فشرده (CFL) است. مطالعات نشان می دهد که به استثنای هزینه خرده فروشی، آنها از هر نظر بهتر از لامپ های رشته ای عمل می کنند.

علیرغم بسیاری از اشکالات در طراحی، لامپ های CFL هنوز هم از نظر طول عمر و کارایی در جایگاه دوم قرار دارند. آنها هشت برابر بیشتر ازلامپ لاسوگاسی رشته ای عمر می کنند و تنها با استفاده از 13 وات 800 لومن تولید می کنند. آنها همچنین کمتر از نصف LED ها قیمت دارند که ممکن است برای صرفه جویی کوتاه مدت جذاب باشد. با این حال، مشکلات اصلی CFL ها این است که آنها در مورد هزینه و کارایی نمی توانند کارهای بیشتری انجام دهند. CFL ها همچنین تقریباً 10 برابر بیشتر از LED ها گرما تولید می کنند، برای رسیدن به روشنایی کامل نیاز به یک دوره گرم شدن دارند، به رطوبت و دماهای پایین حساس هستند، دوام بیشتری از لامپ های رشته ای ندارند، آنها یک کابوس زیست محیطی هستند (حاوی جیوه سمی). ) و بله، در صورت شکست خطر آتش سوزی دارند، جایی که اغلب سیگار می کشند و یک ادویه قوی را حذف می کنند.

در طول سال‌ها، لامپ‌های LED نوع PAR و R به دلیل دوام طولانی مدت و بهره‌وری انرژی، به گزینه‌ای رایج تبدیل شده‌اند.

اما با بسیاری از تولید کنندگان PAR و R LED در بازار، انتخاب لامپ مناسب برای کاربرد شما می تواند چالش برانگیز باشد. چه به دنبال ارتقاء نورپردازی داخلی یا خارجی باشید، دانستن تفاوت‌های بین انواع PAR و R می‌تواند به شما در انتخاب لامپ‌هایی کمک کند که جذابیت بصری را افزایش داده و نیازهای نوری شما را برآورده کنند.

معنی “PAR” و “R” در لامپ های LED چیست؟

“R” مخفف Reflector است که به معنای لامپ هایی است که دارای یک سطح بازتابنده داخلی هستند که جهت نوری که لامپ ساطع می کند را به حداکثر می رساند. لامپ های انعکاسی عمدتاً در قوطی های فرورفته برای هتل ها، رستوران ها، خرده فروشی ها و روشنایی های مسکونی استفاده می شوند.

“PAR” مخفف لامپ های Parabolic Aluminized Reflector است. PAR با استفاده از یک بازتابنده آلومینیومی که به شکل سهمی است ساخته می شود. این لامپ ها دارای پوشش وسیع و پوشش شیشه ای سخت هستند که به آنها کمک می کند تا در شرایط سخت محیطی مقاومت کنند.

متوسط ​​طول عمر لامپ 800 نوری (60 وات رشته ای):

لامپ های LED با بالاترین راندمان کار می کنند و 800 لومن نور تولید می کنند در حالی که تنها از 9.5 وات استفاده می کنند. طبق گفته اتحادیه انرژی سینسیناتی بزرگ، لامپ های LED نیز به طور متوسط ​​​​25000 ساعت طول عمر دارند. در مقام مقایسه، لامپ های رشته ای تنها 1000 ساعت طول عمر دارند در حالی که از 60 وات برای ایجاد همان مقدار نور استفاده می کنند. انتشار CO2 ال ای دی ها 10 درصد لامپ های رشته ای و کمتر از نیمی از CFL ها است. ال ای دی ها بسیار بادوام هستند، کمترین گرما را حذف می کنند و بلافاصله روشنایی 100 درصد را روشن می کنند. در ابتدا هزینه LED ها آنها را بسیار بالا می کرد، اما از سال 2015 قیمت آنها به طور چشمگیری کاهش یافت و آنها را تا حد زیادی بهترین انتخاب از بین این سه LED کرد. در حال حاضر تنها عیب قابل توجه لامپ های ال ای دی، دسترسی محدود آنها به روشنایی برجسته است و این که آنها معمولاً به کلیدهای دیمر تخصصی نیاز دارند که در بسیاری از خانه ها یافت نمی شود.

لامپ های LED نوع R:

به طور سنتی، داخل نوع R با یک ماده بازتابنده پوشانده می شد که برای جمع آوری نور و دور ریختن آن از لامپ استفاده می شد. امروزه، لامپ‌های نوع R دارای پوشش یکنواخت مات هستند که برای پخش نور و جلوگیری از تابش خیره کننده عمل می‌کند. برخلاف لامپ PAR، کل پوشش لامپ از نوع R به استثنای پایه با استفاده از شیشه دمیده ساخته شده است. همچنین قسمت بیرونی لامپ بسیار صاف است. اجزای معدود این لامپ که شامل پایه برنجی، شیشه نازک و فیلامنت می باشد آن را سبک وزن کرده است.

R20 رایج ترین سیل ال ای دی های نوع R هستند که می توانید در بسیاری از خانه ها پیدا کنید، زیرا از آنها به عنوان رعد و برق قوطی فرورفته یا روشنایی مسیر استفاده می شود. R30 کمیاب است زیرا یک طراحی قدیمی است که به تدریج کنار گذاشته می شود زیرا مصرف انرژی کمتری دارد. در عوض، با لامپ LED BR30 که قابل تعویض است جایگزین شده است. لامپ های LED نوع R بلندتر هستند، عدسی گرد دارند و سایه های کمتری نسبت به PAR ایجاد می کنند. انواع R با توجه به قطر لامپ اندازه گیری می شوند.

به عنوان مثال، برای قطر 1 ¾ اینچ، به R14، 2 ½ اینچ برای R20 و 5 اینچ برای R40 نیاز دارید. رایج ترین نوع پایه برای این لامپ ها پایه پیچی متوسط ​​E26 یا E27 است.

لامپ های LED PAR:

بر خلاف لامپ های نوع R، لامپ های PAR دارای بازتابنده آلومینیومی هستند که به طور منحصر به فردی برای تمرکز و تقویت نور در یک جهت طراحی شده است. این لامپ ها دو روکش دارند: یکی از آلومینیوم براق و دیگری یک پاکت شیشه ای. این پوشش ضخیم آن را از لامپ های R سنگین تر می کند. بافت نیز در مقایسه با لامپ های R که صاف هستند خشن است. پوشش ضخیم آنها را برای روشنایی در فضای باز مفید می کند، با این حال، آنها همچنین می توانند در داخل خانه عمدتاً در چراغ های مسیر کار کنند.

لامپ های LED PAR بدنه کوتاه تری نسبت به لامپ های نوع R دارند. بازتابنده آلومینیومی و شکل این لامپ به آن کمک می کند تا نورهای سخت را ارائه دهد. می توانید انواع PAR را بر اساس تعداد قطر لامپ خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر قطر 2 اینچ است، به یک لامپ PAR16، 2 و نیم اینچ برای PAR20 و 4 و نیم اینچ برای لامپ PAR36 نیاز دارید. دانستن قطر و اندازه این لامپ ها مهم است زیرا در برخی موارد منحصر به فرد R و PAR به عنوان جایگزین لامپ LED قابل تعویض هستند.

در دسترس ترین انواع پایه برای لامپ های PAR پایه پیچ متوسط ​​E26 و E27 است، اما می توانید پین پیچ G53 و مغول GX16D را نیز تهیه کنید. لامپ های PAR همچنین به صورت پخش 10 درجه که کار با آن راحت تر است یا پرتو 60 درجه که یک منطقه بزرگ را روشن می کند در دسترس هستند.

 

 

 

عناوین محبوب در پارس آذین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آموزش

تابلو چلنیوم گرد

در دنیای هنر و دکوراسیون داخلی، تابلوها از قدیم‌الایام جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. تابلو چلنیوم گرد یک نوع تابلو تبلیغاتی است

ادامه مطلب »

دریافت مشاوره رایگان