جستجو
Generic filters
اس ام دی تابلوسازی

اس ام دی تابلوسازی

اس ام دی تابلوسازی :اهمیت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای جلب توجه مشتری‌ها و خریداران، بیش از پیش افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین نکات در استفاده از این تابلوها، نورپردازی مناسب است. اس ام دی‌ها در واقع لامپ‌های کوچکی هستند که مسئولیت نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی را برعهده دارند. با استفاده از این نوع لامپ‌ها، می‌توان توجه مشتری‌ها و خریداران را به سمت خود جلب کرد.

اس ام دی‌های تابلوسازی به صورت سطحی نصب می‌شوند. این نوع لامپ‌ها دارای انواع مختلف هستند  و در دسته لامپ‌های ال ای دی قرار دارند. از جمله بهترین ویژگی‌های این نوع لامپ‌ها می‌توان به درخشندگی عالی، کیفیت بالا و طول عمر زیاد آن، اشاره کرد. از این نوع لامپ‌های کوچک برای نورپردازی در محل‌های خاصی مانند ساختمان‌ها، اداره‌ها، سالن‌های همایش، باغچه و باغ استفاده می‌شود که بیشترین استفاده و کاربرد آن در صنعت تابلوسازی می‌باشد.

اس ام دی تابلوسازی

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع اس ام دی تابلوسازی، کاربردها و ویژگی‌های هریک از انواع این نوع لامپ‌ها آشنا کنیم تا اطلاعات کافی و کامل از این نوع چراغ‌ها به دست آورده و استفاده مناسبی از آن داشته باشید.

 

انواع اس ام دی تابلوسازی

اس ام دی‌های تابلوسازی دارای انواع مختلف هستند. این نوع لامپ‌ها از لامپ، مدار یکسو کننده، برد لامپ ساخته شده‌اند که با توجه به ساختار بدنه به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. از انواع محبوب اس ام دی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لامپ اس ام دی بلوکی
  • لامپ اس ام دی پیکسلی
  • لامپ اس ام دی خطی
  • لامپ اس ام دی ریسه‌ای

در بخش زیر می‌خواهیم شما را با انواع این نوع لامپ‌ها آشنا کرده و سپس اطلاعات کاملی درمورد کاربردها و ویژگی‌های هریک از انواع اس ام دی‌های تابلوسازی ارائه می‌دهیم.

·        آشنایی با اس امی دی بلوکی

این نوع اس ام دی، از انواع پرفروش‌ترین‌ه و محبوب‌ترین‌ آنها می‌باشد که به شکل بلوک است. در این روش، قالب‌های سخت از جنس پلاستیک ساخته شده و سپس اس ام دی‌ها درون آن قرار می‌گیرند. سپس روی آن، محافظی از جنس پلاستیک و یا رزین قرار می‌گیرد. این نوع اس ام دی به دو صورت ساده و لنزدار در بازار موجود هستند که نوع لنز دار آن، پیشرفته‌تر است.

از این نوع لامپ‌ها برای ساخت حروف استیل، فلزی، نئون پلاستیک و غیره استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت تابلو لایت باکس و تابلو فلکسی فیس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·        آشنایی با اس ام دی خطی

در این روش، اس ام دی‌ها درون ورقه‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند و سپس سیم کشی می‌شوند. دارای دو نوع ساده و لنزدار هستند. از لامپ‌های ساده برای تهیه تابلو‌های لایت باکس و فلکسی و فیس و از لامپ های لنزدار برای ساخت تابلو لایت باکس و فلکسی فیس در اندازه بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

·        اس ام دی پیکسلی

از این نوع اس ام دی‌ها برای ساخت تابلوهای پیکسلی و لاسوگاسی استفاده می‌شود. این نوع لامپ‌ها به شکل‌های دایره و مربع به صورت تک رنگ و تمام رنگ به فروش می‌رسند.

·        اس ام دی ریسه ای

اس ام دی ریسه‌ای به شکل ریسه‌های پلاستیکی است. در این روش، اس ام دی‌ها را روی نوارهای خاصی نصب می‌کنند و سپس با استفاده از دستگاه‌های خاص، روکشی از جنس پلاستیک به آن اضافه می‌کنند. از این نوع لامپ‌ها برای نورپردازی زمینه تابلو، لایت باکس‌ها و تزئیین تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

کاربردهای اس ام دی در تابلوسازی

کاربرد اس ام دی

از لامپ‌های اس ام دی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع لامپها دارای کاربردهای بسیار متنوع هستند که از آن‌ها می‌توان در نورپردازی ساختمان‌ها، باغ‌ها، ادارات وغیره استفاده کرد. از کاربردهای این نوع لامپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده به عنوان نورپرداز در نمای ساختمان‌ها
  • استفاده به عنوان نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی
  • استفاده در چراغ‌های اتومبیل
  • استفاده به عنوان نورپردازی در سالن‌های همایش
  • استفاده به عنوان نورپردازی در دکوراسیون‌های داخلی

مزایای استفاده از اس ام دی‌ها در تابلوسازی

استفاده از اس ام دی‌ها در تابلوسازی

مزایای لامپ‌های SMD

  • نورپردازی یکنواخت: در لامپ‌های اس‌ام‌دی، نور به صورت کاملا یکنواخت و بدون هیچگونه تیرگی در محیط بازتاب می‌شود. یکی از مشکلات رایجی که در لامپ‌های LED وجود داشت، این بود که نمی‌توانستند نور را مستقیم و به صورت یکنواخت پخش کنند. تکنولوژی اس‌ام‌دی این مشکل را برطرف کرده و توانسته است جایگاه خوبی را در میان سایر رقبا کسب کند. این لامپ‌ها همچنین دارای زاویه 120 درجه هستند. بنابراین می‌توانند مناطق بیشتری را پوشش داده و روشن کنند.
  • دوام و ماندگاری طولانی: لامپ‌های اس‌ام‌دی به نسبت سایر لامپ‌ها، از طول عمر بالاتری برخودارند. به کارگیری این لامپ‌ها در طراحی یک ساختمان، می‌تواند تا حدود زیادی هزینه‌ها را کاهش داده و از تعمیرات و نگهداری‌های اضافی جلوگیری کند. در صورتی که قطعات دچار مشکل شدند، شما می‌توانید با هزینه خیلی کمی سیستم را مجددا احیا کنید.‌
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: این لامپ‌ها با وجود بازتاب فوق‌العاده نور، انرژی بسیار کمی را مصرف می‌کند. در واقع با مصرف مقدار کمی از انرژی برق، می‌توانند روشنایی خیلی خوبی را از خود ارائه دهند

سوالات متداول

  1. ویژگی‌های برجسته لامپ‌های اس ام دی تابلوسازی کدامند؟

لامپ‌های اس ام دی تابلوسازی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که از این میان می‌توان به درخشندگی و نور زیاد این نوع لامپ‌ها، داشتن طول عمر بالا و عدم افت نور در گذر زمان، کیفیت بالا و قدرت تنظیم شدت نور و رنگ آن اشاره کرد.

  1. انواع اس امی دی‌های تابلوسازی کدامند؟

اس ام دی‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از این میان می‌توان به لامپ‌های اس ام دی تابلوسازی بلوکی، پیکسلی، خطی و ریسه‌ای اشاره کرد که هریک دارای ویژگی‌های خاصی هستند  و کاربردهای متنوع دارند.

  1. کاربرد اس ام دی تابلوسازی کدامند؟

از لامپ‌های اس ام دی جهت نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی، نورپردازی‌های زیبا در نمای ساختمان‌های متفاوت، نورپردازی در چراغ‌های اتومبیل، نورپردازی در سالن‌های همایش، دکوراسیون‌های داخلی و باغ و باغچه‌ها استفاده می‌شود.

سخن پایانی

تبلیغات از مهم‌ترین بخش‌های هر تجارت شناخته می‌شود. معمولا مغازه دارها و غرفه دارها از تابلوهای تبلیغاتی برای جذب مشتری و خریدار استفاده می‌کنند. لامپ‌های اس ام دی از جمله لامپ‌هایی هستند که در تابلوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لامپ‌ها به عنوان لامپ‌های نورپردازی در ساختمان‌ها، خانه‌ها، باغ‌ها و سالن‌های همایش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لامپ‌های اس ام دی تبلیغاتی دارای انواع مختلف هستند که در این بخش به توضیح هریک از انواع این نوع لامپ‌ها اشاره کرده و درمورد کاربرد هریک ازآن‌ها در صنعت تابلو سازی توضیحاتی ارائه دادیم.

 

عناوین محبوب در پارس آذین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آموزش

تابلو چلنیوم گرد

در دنیای هنر و دکوراسیون داخلی، تابلوها از قدیم‌الایام جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. تابلو چلنیوم گرد یک نوع تابلو تبلیغاتی است

ادامه مطلب »

دریافت مشاوره رایگان